17:41

Marshmallows

Édesség édesség hátán... A mai szép tavaszi délutánon kipróbáltam egy rettentő új receptet. Amilyen új, épp olyannyira érdekes is. Nekiveselkedtem a pillecukor furfangos anyagának. Tudjátok, nyúlik, nehezen szakad el, de puha, könnyű... egyszóval igen összetett. De ki tud neki ellenállni? Nem gondoltam volna, hogy egy félórás előkészület után már a kezemben is tarthatom a masszát.
Nagyon finom édesség, bizony mondhatom, hogy az állaga tökéletes lett a boltiéhoz hasonlítva, az íze is finom, viszont picit lapos lett. Javaslom, hogy ha először nem is, de másodszorra mindenképpen nagyobb adagot készítsetek.
Hogyha túl édes, már látszatra is egészségtelen édességet gyártok, próbálom a hozzávalókat minél természetesebb úton-módon összeválogatni, beszerezni. Ezúttal a piros (rózsaszín) ételfesték volt az, amit sikeresen helyettesítettem bogyós gyümölcsök levével. Felolvasztottam a lefagyasztott gyümölcsöket, megvártam, míg felengednek annyira, hogy a levüket is megeresztik, leszűrtem, és hozzácsepegtettem jó nagy mennyiségben. Ha nagyobb adaghoz készítitek el, jó sok gyümölcsszínezéket adjatok hozzá, egy ideig próbálkozni kell, mire a rózsaszín halvány árnyalatát is mutatja. Természetesen ha nem választotok ételfestéket, sima fehér színű pillecukrok fognak készülni.



Hozzávalók: - 8 g zselatinpor
                     - 3 evőkanálnyi víz
                     - 150 g porcukor
                     - 1 evőkanálnyi méz
                     - 50 ml víz

Elkészítés: elsőként egy kb. 20x20 cm átmérőjű edényt válasszatok, amit kibéleltek alufólival vagy sütőpapírral - én utóbbit választottam. Ebbe a keményítőt és a porcukrot összekeverve szórjátok bele jó alaposan, hogy mindenhova jusson.
A zselatinport keverjétek el a 3 evőkanálnyi vízzel. Ezután a maradék három hozzávalót (porcukor, méz, víz) forraljátok fel, majd ezután kb. 10 percig kevergessétek a tűzhely lángját legkisebb fokozatára hajtva. Ha főzés közben nem is, miután leveszitek, mézszerű, nehézkesebb anyagot fogtok kapni. Mivel kis lángon volt a cukorszirup, nem kell várni vele, keverjétek hozzá a zselatinos masszához. Először kis részét öntsétek hozzá, és keverjétek addig, amíg fel nem oldódik benne a zselatin. Ezután azonos időközönként azonos porciókban adagoljátok hozzá az egészet. E folyamat lezárása előtt még ha szeretnétek, adjátok hozzá a színezéket. A tálból tegyétek a formába, de érdemes vele óvatosan bánni, mert nagyon ragad! Tegyétek be 1 órára a hűtőbe, és forgassátok meg az edény aljában található mixszel. A porcukros-keményítős kettős tehát azért jelentős, mert ez lesz segítségünkre a ragadósság elfedésében, s így lesz olyan "poros" hatása végül az édességnek.
















Jó étvágyat kívánok,
Adél

You Might Also Like

0 megjegyzés

Popular Posts